הפרטים מתבהרים: שביתה גם במערכת הבריאות

צבי טסלר No Comments on הפרטים מתבהרים: שביתה גם במערכת הבריאות

שביתה גם במערכת הבריאות במסגרתה בתי החולים הציבוריים יספקו שירותים מצילי חיים בחדרי הניתוח ובחדרי הלידה, אך בתי החולים יפעלו במתכונת מצומצמת. משרד הבריאות מסר כי הוא מכבד את זכות השביתה. גורמי המקצוע במשרד נמצאים בקשר עם כלל מנהלי בתי החולים, קופות החולים וראשי המערכת הרפואית על מנת להבטיח את מתן המענה הטיפולי לכל מי שיידרש לכך

משרד הבריאות
משרד הבריאות צילום: ישראל רובין
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההסתדרות הרפואית בהחלטה דרמטית: "שביתה מלאה במערכת הבריאות עד להודעה על מסלול ברור ורציני של הידברות, בדרך להסכמות רחבות. לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר שיבטיח הגנה על זכויות המטופלים". פרופ' ציון חגי: "משטר דמוקרטי ומערכת משפט עצמאית הם הבסיס לחברה מתוקנת ולמערכת בריאות מתקדמת. הגיע הזמן לומר די".

השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים ואת כל מרפאות הקהילה. ההסתדרות הרפואית תפעיל ועדת חריגים כמקובל ותאפשר טיפולים ושירותים מצילי חיים. השביתה תיעצר ככל שיגובש מתווה ברור ומוסכם להידברות שיבטיח בין היתר קרקע יציבה לשמירה על זכויות המטופלים במערכת הבריאות.

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי: "חזרנו והדגשנו לאחרונה שההסתדרות הרפואית היא ארגון א-פוליטי. אנחנו מייצגים רופאות ורופאים שמגיעים מכל קצוות הארץ ומכל הקשת הפוליטית. אבל אנחנו לא נמצאים באירוע פוליטי. אנחנו לא דנים פה לא בהסכם שלום ולא בחלוקת התיקים בממשלה. אנחנו נמצאים ברגע של משבר היסטורי וחסר תקדים בחייה של אומה, בניסיון אחרון לשים אצבע בסכר או בעולם המושגים שלנו – לחבוש את הפצע המדמם לפני שנאלץ לכבות את המוניטור. לכן לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר".

החלטת הנהלת בית החולים רמב״ם בקשר למתכונת הפעילות של בית החולים: *בהתאם להודעת יו"ר הסתדרות העובדים ויו"ר ההסתדרות הרפואית, מערכת הבריאות תושבת החל מהיום. בית החולים יפעל במתכונת מצומצמת. לא יושבתו: IVF, מרפאות, טיפולים וניתוחים אונקולוגיים, ניתוחים דחופים, דיאליזה, חדרי לידה, חדרי מיון, פגיות, טיפול נמרץ. חשוב לציין כי בבית החולים תפעל ועדת חריגים.

יודגש כי, בהתאם להחלטת ההסתדרות הרפואית, יש לטפל בכל המטופלים שיגיעו היום לבית החולים גם אם אינם נימנים ברשימה מעלה

מארגון המיילדות בישראל המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ הרגיע ומסר: מיילדות הבית והקהילה נמסר: יולדות יקרות, הארץ סוערת, מיילדות ישראל שותפות איתכן לסערה ומדגישות, בכל צורך להגיע לחדרי המיון וחדרי הלידה, לא להסס ולפנות לבתי החולים.

לאור השביתה הנוכחית, אנו מודיעות לציבור הנשים בהריון, כי גם במהלך השביתה, צוותי המיילדות המסורות שלנו יחכו לכל הנשים הבאות ללדת, באהבה ובמקצועיות, כמו תמיד. אנחנו יודעות ומבינות שזו תקופה קשה עבור יולדות, אך אנו רוצות להרגיע ולעדכן שאנו מחויבות לספק את הטיפול הטוב ביותר עבור כל הנשים והתינוקות. ארגון המיילדות ימשיך להילחם למען הזכויות של נשים, תינוקות ומשפחותיהן".

ארגון המיילדות מזמין נשים בהריון שרוצות להתייעץ בעקבות השביתה או בכל נושא אחר לקהילה הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות המספקות תמיכה ומענה מקצועי מבוסס ראיות במשך כל היממה.

משרד הבריאות מסר כי הוא מכבד את זכות השביתה. גורמי המקצוע במשרד נמצאים בקשר עם כלל מנהלי בתי החולים, קופות החולים וראשי המערכת הרפואית על מנת להבטיח את מתן המענה הטיפולי לכל מי שיידרש לכך.

משה בר סימן טוב, מנכ״ל משרד הבריאות ״מערכת הבריאות היא תמונת ראי של החברה הישראלית והפגיעה במרקם החברתי עלולה למצוא את ביטויה גם במערכת. נמשיך לדאוג לכך שהמערכת תמשיך ותהיה נקייה מכל שיקול שאיננו רפואי. אני מקווה שבמהרה יימצא פתרון למשבר בו נמצאת המדינה, שיאפשר להשיב גם את המערכת לתפקוד מלא.״



0 תגובות